Без мобільного телефону важко уявити сучасну людину. Мобільний телефон дозволяє, не виходячи з дому, зробити замовлення в онлайн-магазині, кафе, оплатити комунальні платежі, оформити соціальну допомогу, або замовити довідку тощо. Але, крім цього, телефон дає можливість шахраям ошукати громадян. Ось кілька порад, як уберегтися від мобільного шахрайства:
Не розголошуйте особисту інформацію: Ніколи не діліться особистою інформацією, такою як паролі, номери банківських карт, або соціальні номери через телефонні дзвінки, SMS або електронні листи.
Уважно ставтеся до невідомих дзвінків і повідомлень: Якщо ви отримуєте дзвінок або повідомлення від незнайомця, що просить гроші або особисту інформацію, будьте обережні. Це може бути шахрайство.
Використовуйте двофакторну аутентифікацію: Де це можливо, використовуйте двофакторну аутентифікацію для ваших важливих акаунтів. Це додатковий рівень безпеки.
Оновлюйте програмне забезпечення: Регулярно оновлюйте операційну систему та додатки на вашому мобільному пристрої, щоб виправляти будь-які відомі уразливості.
Уникайте використання незахищених Wi-Fi мереж: Коли ви підключаєтеся до відкритих Wi-Fi мереж, ваші дані можуть бути перехоплені шахраями.
Встановлюйте антивірусне програмне забезпечення: Використання надійного антивірусного програмного забезпечення може допомогти виявити та заблокувати шкідливі програми.
Перевіряйте свої рахунки: Регулярно перевіряйте свої банківські та кредитні рахунки на наявність підозрілих транзакцій.
Будьте обережні з QR-кодами: Шахраї можуть використовувати підроблені QR-коди для розповсюдження шкідливого програмного забезпечення або перехоплення вашої інформації.
Вчіться розпізнавати шахрайство: Ознайомтеся з різними видами мобільного шахрайства, щоб легше їх виявляти.
Звітуйте про шахрайство: Якщо ви стали жертвою шахрайства, негайно повідомте про це свого мобільного оператора та відповідні правоохоронні органи.
Пам’ятайте, що обережність та освіченість є ключовими факторами у захисті від мобільного шахрайства.