1️⃣Які функції «Оберіг» виконуватиме для держави і які — для військовозобов’язаних?
Почну з того, навіщо потрібен реєстр «Оберіг» державі та військовозобов’язаним. Передусім, щоб зменшити кількість помилок, спричинених людським фактором. Щоб чинні військовослужбовці, родичі загиблих чи ті, хто виключений з обліку, не отримували повісток і не витрачали час на з’ясування причин у ТЦК.
Далі — щоб заощаджувати ресурси держави та людини. Наприклад, завдяки взаємодії реєстрів можна буде швидко перевірити, чи людина є студентом на денній формі навчання. І їй не треба буде бігати між деканатом і ТЦК, щоб принести довідку.
Ну й щоб запобігати корупції. Зокрема, виявляти «аномальну» поведінку, як-от коли в окремому районі різко збільшується кількість знятих з обліку людей за результатами ВЛК.
Зрештою «Оберіг» має поліпшити процес мобілізації та зробити його більш справедливим. Щоб кожен, хто приходить до армії або мобілізується, був залучений максимально ефективно — відповідно до своєї освіти, навичок і побажань.
Зокрема, реєстром користуються і в рекрутингових центрах, і в ТЦК. Умовно, військова частина надсилає запит, що їй потрібні фахівці певного профілю. Є ймовірність, що в територіальному центрі є людина з відповідною освітою та досвідом, її можуть спрямовувати на профільну посаду за запитом.
2️⃣Який наразі актуальний статус «Оберегу»?
«Оберіг» продовжує розширювати взаємодії з іншими державними реєстрами. Зокрема, нині із шістьма:
✔️реєстром Державної податкової служби;
✔️реєстром Державної реєстрації актів цивільного стану;
✔️реєстром Державної судової адміністрації;
✔️реєстром Державної прикордонної служби;
✔️реєстром Міносвіти;
✔️реєстром Державної міграційної служби.
У процесі під’єднання реєстру Пенсійного фонду. Звідти отримаємо дані про досвід роботи людини, у якій галузі вона працювала та чим займалася.
«Оберіг» — це й база для створення послуг. Завдяки реєстру формуватиметься електронний військово-обліковий документ, який буде в застосунку для військовозобов’язаних і матиме таку ж юридичну силу, як паперовий.
3️⃣Чи бачитиме людина «історію змін» про себе з датою і внесеними відомостями через електронний кабінет?
У мобільному застосунку для військовозобов’язаних людина не бачитиме історію змін щодо кожного поля з датою, але бачитиме загальну дату оновлення. Умовно — дані оновлено 18.05.2024.
Яку інформацію людина бачитиме про себе з «Оберегу»:
➖Прізвище, ім’я, по батькові
➖Вид обліку / дата зняття (виключений)
➖Категорія обліку
➖Дата народження
➖Відстрочка / бронювання / дата закінчення
➖Постанова ВЛК / дата ВЛК
➖Звання
➖Код і найменування військово-облікової спеціальності
➖РНОКПП
➖Унікальний номер у системі «Оберіг»
➖ТЦК та СП, де перебуває на обліку
➖Чи перебуває в розшуку
Якщо певні дані некоректні, людина зможе звернутися до служби підтримки для актуалізації або для отримання алгоритму для зміни цих даних.
Інші дані потенційно можливо буде з часом змінити і через електронний кабінет. Але наразі ситуація така: змінювати некоректну інформацію про себе треба в тих службах, які є тримачами реєстрів та інформації. Умовно, якщо неправильно вказано дані про шлюб чи дітей, потрібно звертатися в ДРАЦС.
4️⃣В «Оберіг» додали оцифровану інформацію про військовозобов’язаних у всіх 24 регіонах України та Києві. Станом на квітень було зроблено 23 мільйони запитів на оновлення даних людей — що це означає?
Взаємодія «Оберегу» з іншими реєстрами налаштована так, що інформація верифікується або додається після запиту до реєстру-власника даних.
5️⃣Інформація в реєстрі буде автоматично оновлюватися при зміні відомостей про людину завдяки взаємодії різних інформаційних ресурсів органів влади. Чи залишиться у військовозобов’язаних обов’язок особисто повідомляти про зміни?
Коли буде налаштовано взаємодію з усіма визначеними реєстрами та реєстр «Оберіг» зможе отримувати всю необхідну інформацію автоматизовано, ТЦК та СП контактуватимуть з військовозобов’язаними лише в окремих випадках.
6️⃣Як верифікуватимуть інформацію, яку людина внесе про себе через електронний кабінет?
Військовозобов’язаний зможе оновити про себе дані, які передбачені законом — номер телефону, електронну скриньку за наявності та місце фактичного проживання. Інформація верифікуватиметься під час авторизації через BankID.