Чергова публікація про інструменти партисипації в межах інформаційної кампанії проєкту «Бюджетна партисипація від А до Я», який реалізується Громадським Партнерством «За
прозорі місцеві бюджети!» за підтримки Проєкту USAID «ГОВЕРЛА».
Інформуємо про ЗВЕРНЕННЯ ГРОМАДЯН.
Це викладені в письмовій або усній формі пропозиції (зауваження), заяви (клопотання) і скарги.
Відповідно до ст. 40 Конституції України та Закону України «Про звернення громадян», усі мають право звертатися до органів влади та посадових і службових осіб цих органів, що зобовʼязані розглянути звернення і дати обґрунтовану відповідь у встановлений законом строк.
Чому це важливо?
Чинним законодавством закріплено прямий обовʼязок органів влади в межах своїх повноважень обʼєктивно, всебічно і вчасно розглядати заяви (клопотання) та скарги громадян, перевіряти викладені в них факти і надавати на них належні та обґрунтовані відповіді.
Це правило діє і під час воєнного стану.
Як цим користуватися?
1. Звернення громадян повинен розглядати той орган, до компетенції якого належить вирішення порушених у цих зверненнях питань.
2. Якщо у зверненні міститься низка питань, частина з яких не належить до компетенції цього органу, то він розглядає лише ті, які належать до його компетенції, а також пересилає звернення громадянина до інших органів за компетенцією із зазначенням у супровідному листі, щодо яких саме питань пересилає лист за належністю, про що також повідомляє громадянина.
3. Звернення за строками їхнього розгляду можна умовно поділити на три категорії:
– які не потребують додаткового вивчення – невідкладно, але не пізніше 15 календарних днів від дня їх отримання;
– які не можуть бути розглянуті негайно та потребують додаткового вивчення – протягом місяця;
– які неможливо розглянути та вирішити протягом 1 місяця – розглядаються та вирішуються протягом 45 календарних днів (про що повідомляється заявнику).
У наступних публікаціях ми розповімо про інші інструменти партисипації, тож стеж за нашими постами з хештегом #включайся_в_бюджет_громади!
Ця публікація створена Громадським Партнерством «За прозорі місцеві бюджети!» в рамках проєкту «Бюджетна партисипація від А до Я» та стала можливою завдяки Агентству США з міжнародного розвитку (USAID) та щирій підтримці
американського народу через Проєкт USAID «ГОВЕРЛА».
Зміст цієї публікації не обов’язково відображає погляди USAID та Уряду США.