У межах інформаційної кампанії проєкту «Бюджетна партисипація від А до Я», який реалізується Громадським Партнерством «За прозорі місцеві бюджети!» за підтримки
Проєкту USAID «ГОВЕРЛА», ми продовжуємо інформувати жителів громади про інструменти партисипації.
Що таке ШКІЛЬНИЙ ГРОМАДСЬКИЙ БЮДЖЕТ (ШГБ)?
Це процес взаємодії органу місцевого самоврядування та адміністрації навчального закладу з молоддю шкільного віку,
спрямований на залучення учнів 7-11 класів до участі в бюджетному процесі через подання проєктів і відкрите голосування за них та реалізацію проєктів-переможців, визначених безпосередньо учнями та ученицями.
Переваги:
 розвивається учнівське лідерство, голоси учнів набувають більшої сили;
 шкільний заклад отримує практичний досвід громадської співпраці;
 між учнями, викладачами, шкільною адміністрацією і батьками вибудовуються здорові відносини та партнерство.
Як цим користуватися?
1. Прийняти Положення, визначитися з електронною платформою, яка буде слугувати майданчиком для промоції проєктів, можливості голосування за них.
Наприклад: https://school-budget.e-dem.ua/.
2. Організувати у визначений період подачу проєктів від учнівської молоді 7-11 класів.
Проєкти учнів та учениць мають стосуватися їхнього навчального закладу, результатом проєкту повинні мати можливість скористатися всі учні закладу.
3. На підтримку кожного проєкту має подаватися визначена в Положенні кількість голосів (підписів) учнів.
4. Створити комісію, зазвичай з числа педагогів та адміністрації закладу, до функцій якої належить первинна оцінка проєктів (наявність усіх документів, заповнення, розрахунки, підписи чи листи підтримки тощо).
5. Проєкти, що були затверджені конкурсною комісією, виносяться на голосування.
Голосування за ідеї учасників здійснюється на електронній платформі чи у змішаній формі, але із внесенням даних на обраний електронний майданчик.
6. Реалізація проєктів-переможців покладається на заклад освіти. Кошти на реалізацію ШГБ закладаються в рівних частинах на кожен навчальний заклад.
7. Авторський нагляд за реалізацією проєкту покладається на автора та конкурсну комісію.
Конкурсна комісія здійснює контроль та моніторинг (проведення закупівель, технічний нагляд тощо) реалізації проєкту.
8. За наслідками реалізації проєкту заклади освіти звітують перед профільними гуманітарними та фінансовими підрозділами.
У наступних публікаціях ми розповімо про інші інструменти партисипації, тож стеж за нашими постами з хештегом #включайся_в_бюджет_громади.
Ця публікація створена Громадським Партнерством «За прозорі місцеві бюджети!» в рамках проєкту «Бюджетна партисипація від А до Я» та стала можливою завдяки Агентству США з міжнародного розвитку (USAID) та щирій підтримці
американського народу через Проєкт USAID «ГОВЕРЛА».
Зміст цієї публікації не обов’язково відображає погляди USAID та Уряду США.